MediaMasters 2016
Product: Fictiefilm serie / Editing & Post ProductionLengte: 25 minuten (5 afleveringen)
Klant: Bleck Media / mediawijzer.net
Website: mediamasters.nl
Omschrijving Project
In de week van de mediawijsheid (18 t/m 25 november) 2016 werd in groep 7/8 van Nederlandse basisscholen de interactieve game “MediaMasters” gespeeld. Hiermee konden de leerlingen spelenderwijs kennis maken met de wereld van media. Elke dag van de week werd ingeleid met een filmaflevering, waarin je de avonturen van de 12-jarige Selma en haar vrienden kon volgen.Selma is samen met haar vrienden lid van een Maker Movement, dat is een online groep die zich bezig houdt met nieuwe technologie en het zelf maken van media, zoals apps, 3D prints, robotjes en vlogs. Maar dan gaat het mis in de winkel van haar vader. Selma en haar vrienden hebben alle kennis over mediawijsheid nodig om dit op te lossen. Zou het de klassen van Nederland lukken om Selma en de winkel van haar vader te redden?
In opdracht van Bleck Media heeft Hatseflats de editing en een deel van de post-production verzorgd voor dit project.